XII. ročník TOP design 2013/2014
Odborná hodnotitelská jury byla pro letoší ročník TOP design vína ČR jmenována ve složení: doc. Jiří Eliška, Mgr. Václav Houf, akad. mal. Marcela Čapkovičová-Kocáková. Jejím tajemníkem byl jmenován Ing. Milan Kabát Art.D.
Výsledek hodnocení
Nominace
Vinařství Hanzel spol. s. r o. – Muškát moravský 2012
Vizuální konstrukce viněty – černá a zlatá s bílým názvem dalšími povinnými informacemi – je ukázkou vyvážené, klasicky formulované a ve výsledném řešení v očekávané vizualizaci u vína vysoké kvality. Solidní celkový dojem podporuje tvar a barva láhve i proporčně správné umístění viněty.
Sign Wine s.r.o. – Cabernet Sauvignon 2011 a Sauvignon 2012
Cíleně směřovaná snaha o moderní, u vína lehce provokativní způsob grafického ztvárnění viněty (včetně QR kódu) s ilustrativním doprovodem poněkud líbivého motivu, ve zvolené barevnosti a s akcentem červeného odstínu, vede k celkově zdařilému výsledku.
Arte Vini – Ryzlink rýnský, Pinot noir a Veltlínské zelené GREEN
Radikální ztvárnění „obrazu“ viněty RR a PN s kaligrafickými písmovými znaky v dynamickém provedení odkazuje na rukodělnost a originalitu i neopakovatelnost procesu práce s vínem. Zvolený formát, kontrastní poměr velikosti jednotlivých grafických a celkové kompoziční schéma viněty vizuálně koresponduje s obsahem lahve.
Koncepce viněty Green, kdy dlouhý nápis vyžaduje manipulaci s lahví při čtení je ukázkou současným reklamních strategií při volbě grafických forem. Výsledkem je moderní vzhled, ovšem za cenu jistého znejistění zákazníka, při vnímání produktu.
Vinařství Vrba – Ryzlink vlašský 2012
Dobrá klasika. Viněta ozvláštněna kruhovou certifikační značkou s hologramem, se symetrickou typografií, vše ve vyváženém, klidném a barevně dostatečně atraktivním podání. Produkt je nabízen ve vstřícné a přívětivé formě, která jasně odkazuje na hodnoty vinařské tradice s důrazem na kvalitu obsahu.
Hlavní cena – vítěz hodnocení
Vinařství Piálek & Jäger s.r.o. – Sauvignon 2012
Značka je zároveň viněta. V černobílém provedení je neotřelým konceptem konstrukce vizuální identity firmy, působí solidně a decentně. Visačka v klasické tmavé barevnosti s inverzní barvou textu, v dobré čitelnosti a jemným vizuálním zdůrazněním názvu vinařství je ukázkou vyvážené typografické formy. Připevnění visačky k láhvi nabádá k manipulaci a následnému uchování dat.