Top 77 vín v České republice

XVI. ročník TOP design 2017/2018

TOP Design 🕔Září 9, 2017

Nominace

Zámecké vinařství Bzenec, Müller Thurgau 2015, pozdní sběr

S výrazným motivem (číslovka) je zvolenou kompozicí, výběrem písma a střídmou barevností je ukázkou kvalitního a kultivovaného řešení adjustace.

Víno Hruška, Rulandské šedé 2015, pozdní sběr

Do paternu se stylizovaných piktogramů je zakomponována číslovka a jméno vína. Rytmické a barevně kultivované řešení tohoto typografického konceptu splňuje účel, nese i jistu míru atypického (u vína nečekaného) grafického obrazu.

Vinařství Baláž, Chardonnay 2015 sur-lie, pozdní sběr, barrique

Podzimní motiv poletujících semínek pokrývá celou plochu viněty. Zvolený typ tvaru lahve, barevnost jednotlivých grafických elementů, modernisticky pojaté logo vinaře a volná kompozice vytváří pro víno poněkud nečekané asociace.

Vinařství Červinka, Ryzlink rýnský 2016, pozdní sběr

Klasická středová kompozice všech prvků spolu s inverzní barevností písma je ukázkou kvalitní grafické práce. Výsledek je poněkud statický, ale koresponduje s obsahem, tvarem lahve a krčkem.

Moderně stylizovaná kresba doplňuje vinětu jako osobitý akcent a vytváří celkově pozitivní dojem z vína.

 

Hlavní cena – Vítěz TOP Design vína ČR 2017

Vinařství PPS Agro Strachotín za kolekci vín:

Frankovka rosé 2016, pozdní sběr, polosuché

Tramín červený 2016, pozdní sběr polosuché

Adjustace kolekce vín má střídmou a elegantní formu grafického obrazu. Informace jsou komponovány na osu, barevnost všech segmentů (lahev, barva papíru, krček) je harmonická. Proporce vinět jsou vyvážené, odpovídají minimalistické koncepci typografie a jako celek vytváří dobrý vizuální dojem.

Komise konstatuje:

Kvalita prezentace vína a zejména vinět, je stále závislá na snaze vinařů odlišit se od konkurence za každou cenu. Grafické a typografické postupy bývají podporovány používáním inovativních technologií tiskárenského průmyslu (lesklé barvy, plastické prvky, barevná ražba, zlacení, stříbro, fólie, lesklé papíry…). Díky jim produkty vinařů vypadají honosnější, než ve skutečnosti jsou. Viněty vín, likérů atd. pak podléhají uniformitě vizuálního sdělení, což klame zákazníka, a zároveň znehodnocuje víno jako kulturní nápoj s výjimečným postavením ve společnosti.

Zapsal: Ing. Milan Kabát M.E. (Design), ArtD.